Fototävling 2017

Vill du dela med dig av fina foton?

Då är du välkommen att delta i årets fototävling! Vi vill inspirera till härliga upplevelser i Danderyds vackra natur.

Tävlingen är indelad i två kategorier: ”I trädgården” och ”I det vilda”. Bilderna måste vara inskickade digitalt senast den 7 oktober till kjell.rosen@gmail.com. En jury väljer 10 bilder i varje kategori. Bilderna kommer att publiceras på vår hemsida och i Danderyds nyheter. De visas vid Ösbysjön den 14 oktober i samband med evenemanget ”Ljus i mörkret”, som är del i Danderyds kulturbiennal. Här kan alla rösta på sina favoriter!

Du behöver inte vara proffs för att delta – och du behöver ingen märkvärdig kamera – använd mobiltelefonen och passa på tillfället!

Vem kan delta?

Tävlingen är öppen för alla naturvänner – stora som små!

Vernissage och röstning 14 oktober

Vår jury väljer de tio bästa bilderna i varje kategori, som ställs ut i samband med Kulturbiennalens arrangemang ”Ljus i mörkret” vid Ösbysjön den 14 oktober, där alla får tillfälle att rösta på sina favoriter.

Skicka dina foton senast den 7 oktober

Senast den 7 oktober vill vi ha dina bidrag digitalt, max 3 i varje kategori: ”I trädgården” och ”I det vilda”. Skicka till Naturskyddsföreningen i Danderyd via kjell.rosen@gmail.com. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Kjell Rosén på mail eller telefon 070-771 42 48.

Kolla reglerna!

1. Bildmotivet måste vara fotograferat under 2017– gärna i Danderyd. Uppge var och när bilden är tagen.
  2. Bilderna ska vara i jpg-format och högupplösta, minsta filstorlek är 1 MB, största 10MB.
  3. Varje deltagare får skicka in max tre bidrag per kategori: ”I trädgården” och ”I det vilda”.
  4. Du ska ha inhämtat tillstånd till publicering om det är personer med på bilden, innan bidraget skickas in.
  5. Du måste ensam förfoga över upphovsrätten till de bilder du skickar in och du ansvarar för att Naturskyddsföreningen i Danderyd hålls skadeslös för eventuella bidrag som bryter mot upphovsrätten.
  6. Genom att delta i tävlingen godkänner du att bilden kan bli publicerad på vår hemsida, i Danderyds nyheter, vid utställningen vid Ösbysjön den 14 oktober, samt på danderyd.se och andra kanaler som kommunen förfogar över, och i media i samband med nyheter om tävlingen.
  7. Vi lämnar ingen ekonomisk ersättning för publicerade bilder förutom eventuella vinster.
  8. Genom att lämna in ett tävlingsbidrag godkänner du enligt personuppgiftslagen att Naturskyddsföreningen i Danderyd publicerar ditt namn på internet.
  9. Glöm inte uppge fotografens namn och kontaktuppgifter:
    Namn, Adress, E-post, Telefonnummer
  10. Ange för varje bild:
    Kategori, Namn (eller nummer), Plats (var bilden är tagen)
    Berätta gärna historien bakom bilden!
  11. Skicka in din bild/dina bilder till rosen@gmail.com senast den 7 oktober 2017